Lepiej inwestować w promocję niż w reprezentację
Wydatki na reklamę można zaliczyć do kosztów. Na reprezentację już nie
Warto o tym pamiętać przy planowaniu kampanii promocyjnej. Zmieniając charakter swoich działań, możemy zaoszczędzić na podatkach.
Ograniczenie w przepisach
Przypomnijmy, że zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o PIT (art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT) nie uważa się za koszty podatkowe wydatków na reprezentację, w szczególności poniesionych na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych. Można natomiast odliczyć nakłady na działania reklamowe.
Niestety, granica między reklamą a reprezentacją jest bardzo cienka.
Reklamujemy produkt i logo
Mówiąc najprościej, reklama to zachwalanie sprzedawanych produktów. Jak czytamy w wyroku NSA z 14 listopada 2002 r. (I SA/Wr 4097/01):...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta